Spring naar inhoud
logo
Gemeente
Amsterdam

Centrum Begroot 2020

Dit plan is door naar de stemronde

Stemmen

0
0
0
0
0
0

Status

Dit plan is haalbaar en geselecteerd voor de stemronde.

Buurtgezichten

Door: Alice Ernest
29 maart 2020
Centrum Begroot | 20 jul. 2020, 12:00

Op Centrum Begroot zijn veel verschillende, leuke plannen ingediend. Alle haalbare plannen, de plannen die bijdragen aan een verbinding tussen buurtbewoners of de leefbaarheid van de buurt verbeteren, zijn voorgelegd aan de stadsdeelcommissie. Omdat de stadsdeelcommissie het aantal haalbare plannen te overzien vindt en de keuze aan de bewoners wil laten, gaan alle 85 haalbare plannen door naar de stemfase. De plannen die doorgaan naar de stemfase zijn met een éénmalige bijdrage van maximaal €50.000 te realiseren binnen de termijn van 1 jaar.

We willen de buurt, haar buurtbewoners en ondernemers een herkenbaar gezicht geven.



Als ondernemersvereniging van de Haarlemmerbuurt willen we onze buurtbewoners beter leren kennen. We willen graag weten wat ze beweegt om naar onze winkels te komen, waarom ze graag bij ons winkelen. Omgekeerd hebben de bewoners van de Haarlemmerbuurt vast ook wel hun eigen favorieten. Winkeliers of ondernemers bij wie ze al sinds jaar en dag komen, of juist winkels waar ze niet zo vaak komen, maar waarvan ze de producten wel heel mooi vinden. Winkels of winkeliers waar mensen goede herinneringen aan hebben, waar ze altijd zo fijn worden geholpen of waar ze graag komen om een praatje te maken. 

Als ondernemers zijn we heel benieuwd naar al die motivaties en we zouden deze buurtbewoners graag een podium en gezicht willen geven. 

Hoe zien we dat voor ons? 
Buurtbewoners kunnen zich opgeven bij de winkelier van hun keuze door een motivatie te schrijven waarom ze juist voor deze winkel kiezen. Die reden kan natuurlijk van alles zijn, het is een heel persoonlijke keuze. Nadat mensen zich hebben kunnen opgeven bij de winkel van hun keuze vindt er een loting plaats per winkel of ondernemer en daaruit komt 1 ‘gezicht van de buurt’. Met deze buurtbewoner organiseren we vervolgens een fotoshoot waarbij de buurtbewoner en de ondernemer gezamenlijk op de foto gaan. Deze foto komt dan in de etalages van de winkeliers te hangen samen met de motivatie waarom deze buurtbewoner zo graag bij deze winkel komt. Op de website van de ondernemersvereniging richten we dan een portrettengalerij in met alle ‘buurtgezichten’ en hun motivaties. 

Wat willen we hiermee bereiken? Twee dingen: 
1. Dat wij ons als ondernemers echt bewust worden van dat wat u als buurtbewoner belangrijk vindt in onze winkel of onderneming. 
2. Dat u als buurtbewoner de kans krijgt om een speciale winkel of ondernemer te laten weten wat deze voor u betekent en waarom. 

We willen de buurt, haar buurtbewoners en de ondernemers in onze buurt graag een herkenbaar gezicht geven, juist na een tijd waarin we elkaar misschien een stuk minder hebben gezien. Via mooie foto’s en verhalen in de etalages en op de website en misschien ook wel in boekvorm, willen we dit dan graag met alle Amsterdammers delen.




Argumenten

Argumenten voor

Geen argumenten voor

Argumenten tegen

Geen argumenten tegen

Login om verder te gaan

Hou mij op de hoogte



Cancel